Space Bounce

Proiect adăugat de Cristea-Sopunaru Irinel și Naiman Alexandru-Nicolae
Categoria Software - Jocuri și Divertisment
19 august 2018


Descriere scurtă:
Undeva în Univers, asteroizi, meteoriți, planete și tu, un călător prin spațiu. Ai o misiune, aceasta fiind de a călători cât mai mult cu scopul de a descoperi spațiul nemărginit, iar odată cu asta, vei acumula și puncte. Însă va trebuie să fii atent pentru a nu intra în câmpul gravitațional al altor corpuri celeste deoarece îți vor cauza daune și vei pierde din viață. În cazul în care nu vei putea izbuti să eviți toate pericolele ce-ți ies în cale, învelișul exterior se va destrăma, iar misteriosul călător își va arăta adevărata identitate.

Prezentare:

Este un joc simplu, cu mecanici nu foarte grele și un singur obiectiv: de a strânge cât mai multe puncte.
Acumularea punctelor depinde de cât de agil va fi utilizatorul în momentul în care un obstacol apare în calea sa, coliziunea cu acestea cauzând pierderea punctelor de viață.
Controlarea caracterului se face printr-un principiu simplu, similar cu cel ar funcționării unui arc, asteroidul se va deplasa în direcția opusă direcției în care tragem cu degetul pe ecran exact cum o săgeată pleacă din arc, opusă mâinii care întinde arma.
Viața caracterului este formată din două părți: una regenerabilă (scuturi) și una neregenerabilă (inimi).
Scuturile reprezintă 70% din viața totală și odată cu pierderea acestora în momentul ciocnirii, se vor pierde și părți ale asteroidului, putând fi vizibil interiorul corpului, iar regenerarea se face în funcție de distanța parcursă, însă fără a primi alt damage.
Partea neregenerabilă a vieții reprezintă procentul părții interioare a asteroidului, pierderea unei inimi fiind permanentă, însă în cazul în care se vor pierde dintre acestea, scuturile se pot regenera în continuare, dar viața maximă va fi micșorată datorită faptului că fiecare unitate (scut/inimă) reprezintă 10%, așadar o inimă pierdută înseamnă viață maximă mai mică.
Jocul se va sfârși când jucătorul consumă toate inimile.

Grafica este una simplistă, tematică, dar catchy, stilul folosit fiind pixel art-ul, iar animațiile și efectele speciale din meniuri și gameplay vor da o senzație foarte plăcută utilizatorului.

Pentru realizarea jocului s-au folosit mai multe software-uri:
– game engine-ul Unity, împreună cu IDE-ul Visual Studio pentru dezvoltarea efectivă a clientului jocului;
– BAAS-ul (back end as a service) Game Sparks pentru managerierea, colectarea și întreținerea datelor jucătorilor și utilizate pentru gestionarea diverselor feature-uri (shop, game currencies, IAP (in app purchaces), achievements, leaderboards);
– Bosca Ceoil pentru realizarea coloanei sonore;
– Photoshop pentru realizarea graficii;

În ceea ce privește implementarea, am încercat organizarea codului sursă modular pentru a facilita întreținerea și scalabilitatea acestuia, iar ca și paradigme de programare am utilizat FSM (finite state machine) și singleton pentru managerierea state-ului jocului.
Pentru partea de social, currencies și leaderboards am utilizat GameSparks întrucât ne facilita munca, având o multitudine de feature-uri integrate, jocul fiind și cross-platform.
Totodată, pentru a evita pierderea sau coruperea (intenționată/neintenționată) a datelor, am restricționat accesul jucătorului la shop, deoarece în timpul rulării conectat la internet, GameSparks este cel care se ocupă de securitate, iar în lipsa unei conexiuni, datele sunt vulnerabile, motiv pentru care folosim un asset numit SaveGame cu scopul de a cripta local datele.

Ca design, am pus accentul pe UX, punându-i utilizatorului la dispoziție o interfață cât mai prietenoasă, adăugând diverse animații subtile, dar de efect.

Proiectul este aproape de finalizare, gameplay-ul fiind în mare măsură complet, trebuind a fi adăugate collectibles, eventual obstacole noi precum și anumite feature-uri opționale, dar necesare unui joc modern: achievements și leaderboards. Aceste feature-uri vor fi realizate cu GameSparks întrucât acesta ne pune la dispoziție un API complet, cross-platform, ușor de utilizat, acesta fiind folosit și de firme mari precum Ubisoft, Square Enix etc.

Accesări: 106
Toate proiectele înscrise la GREPIT 11

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*