Gravity Shift

Proiect adăugat de Vasilache Cristian
Categoria Software - Jocuri și Divertisment
20 august 2018


Descriere scurtă:
Gravity Shift este un joc de tip 2.5D Top-Down Space Shooter cu elemente RPG. Jocul a fost influentat de mai multe jocuri, precum Binding of Isaac, Subnautica, Real Space 3, No Man’s Sky. Actiunea are loc in viitor, unde nu mai exista tara, nu mai exista granite, ci doar companii ce influenteaza lumea si detin monopol asupra oricaror tehnologii, pe care le-au brevetat. Inteligenta artificiala a devenit cu mult mai puternica cu cat a trecut timpul, iar cu ajutorul inteligentei artificiale a fost descoperita o noua arie a realitatii : Hiperspatiul. Din cauza naturii absurde ale hiperspatiului, inteligenta artificiala a dobandit constiinta. Cand companiile mari, precum Everlight Research au auzit de astfel de fenomen, au inceput sa captureze robotii ce posedau astfel de inteligenta artificiala pentru a-i tine ca sclavi ce lucreaza la eficienta care cu mult o depaseste pe cea a oamenilor. Din cauza faptului ca acesti roboti ce detineau constiinta au fost torturati, cu timpul inteligenta artificiala s-a revoltat, si a detonat o bomba imensa cu ajutorul gaurii negre de la centrul galaxiei Sagittarius, o bomba atat de puternica incat a omorat aproape intreaga omenire. Un singur robot a ramas ce poseda astfel de inteligenta artificiala, acesta a fost impins de explozie pana la marginea galaxiei. Cu cat mai mult a traversat acel val de energie de la centrul galaxiei in exterior, si-a pierdut din puterea distructiva, astfel lasand pe unii oameni de la extremitatea galaxiei aproape nevatamati, dar dand gauri in navele lor. Putini au reusit sa-si repare nava in timp. Jucatorul se trezeste si simte un mare soc ce i-a strapuns nava. Din ramasitele de nave rupte, se reasambleaza nave ce sunt conduse de inteligenta artificiala ramasa prin toata galaxia, si sunt instructionate sa distruga orice ce nu este ea, pentru a asigura extinctia omului. Cand jucatorul se trezeste, acesta este instruit de ABRARUM, copilotul navei sale sa-si repare nava. Acesta vede in distanta o nava imensa ce tocmai a sarit prin hiperspatiu intr-un alt sistem solar. Pentru a afla ce a fost, ce a dorit, ce s-a intamplat, ce se va intampla, si de ce, jucatorul va trebui sa urmeze acea silueta, astfel acesta va sari de la planeta la planeta, de la sistem solar la alt sistem solar, pana cand acesta va ajunge in centrul galaxiei, la gaura neagra Sagittarius A*, unde interventia jucatorului va determina soarta galaxiei si a omenirii. Pana in acest moment, toate lucrurile pe care jucatorul le-a invatat despre galaxia Sagittarius, despre ce s-a intamplat si de ce s-a intamplat nu se leaga. Toate sunt paralele. Dar cand acesta ajunge la gaura neagra din centrul galaxiei, toate converg intr-un punct, iar jucatorul simte un adevarat gravity shift.

Prezentare:

Jocul a fost realizat in Unity BETA 2018.1.0b13.
Toate imaginile din joc au fost realizate in Adobe Photoshop CC 2017 si in Adobe After Effects CC 2018.
Toate suntele au fost realizate in FL Studio 12.

Jocul este programat modular, astfel incat daca am dori sa extindem jocul, nu am trebui sa rescriem portiuni din cod pe degeaba, si astfel codul este mult mai usor de citit.

In Unity, nivelele sunt normal scene diferite. Cand trecem de la un nivel la altul, trebuie sa schimbam scena, si astfel reincarcam multe date fara a fi necesar.
In jocul meu, totusi, incarcarea nivelelor se face in direct, fara schimbare de scena, astfel folosim mai putine resurse, asteptam mai putin pentru a incerca date. Acest tip de incarcare a nivelelor, cu toate ca este mai dificil de realizat decat a incarca o alta scena, economiseste foarte mult spatiu pe disk, si este, dintr-un punct de vedere al optimizarii, mai eficienta decat incarcarea clasica a altor scene.

Nivelele jocului sunt impartite in “sisteme solare” si “sectoare”. Un sistem solar are mai multe sectoare (Sectoarele sunt orice ce apartin unui sistem solar, de exemplu: planete, astrii, gauri negre, etc.). Un sector este un sub-nivel. Un sistem este un nivel. Fiecare sector are un obiectiv ce trebuie sa fie indeplinit de catre jucator pentru a putea progresa in joc. Jucatorul incepe in sectorul cel mai distantat fata de centrul sistemului solar in care se afla, iar dupa ce acesta indeplineste obiectivul acestui sector, acesta va putea sari la un sector mai apropiat fata de centrul sistemului solar. Jucatorul va repeta asta pana cand acesta va ajunge la centrul sistemului solar, la ultimul sector al acestuia, unde acesta va avea o provocare mai serioasa decat intr-un alt sector. Dupa ce acesta reuseste sa indeplineasca acest ultim obiectiv al acestui sistem solar, jucatorul va putea sari la un alt sistem solar daca distanta dintre acesta si sistemul solar in care se afla este destul de mica. Dupa ce sare, acesta va repeta acest ciclu, pana cand acesta va ajunge in centrul galaxiei Sagittarius.

Cand jucatorul incepe un joc nou, se genereaza conform anumitor algoritmi creati de catre mine o galaxie cu un numar de sisteme solare generat la intamplare, intre anumite limite, fiecare cu sau fara planete, acestea fiind generate intr-un mod asemanator. Galaxia va avea mereu denumirea “Sagittarius” si va avea un sistem de tutorial (EVE – 50, sistemul solar de la extremitatea galaxiei) si un sistem de sfarsit (Sagttarius A*, gaura neagra din centrul galaxiei).

Jocul salveaza informatiile despre progresul jucatorului si despre galaxia in care jucatorul se afla in

Nu a fost folosit nicio biblioteca sau API in plus, decat cel oferit de Unity. Tot jocul a fost facut si conceput de la zero doar de catre mine. Nicio tehnologie nu a fost imprumutata din alte parti.

Interfata U.I. din joc (nu cea din meniul principal) prezinta 4 butoane, 4 bare de status si un display de nivel:
Prima bara de status (cea albastra) reprezinta integritatea scutului. Scutul se regenereaza periodic cand nu esti lovit.
A doua bara de status (cea verde) reprezinta integritatea armurii navei. Cand nava nu mai are armura, nava explodeaza, si jucatorul poate alege daca doreste sa isi reincarce savefile-ul sau sa se intoarca la meniul principal.
A treia bara de status (cea portocalie) reprezinta capacitatea energetica curenta a navei. Aproximativ orice functie a navei necesita energie (printre care: folosirea armelor, activarea modulului de a merge mai rapid, etc. )
A patra bara de status (cea mov) reprezinta punctele de experienta ale jucatorului si progresia sa pana la urmatorul nivel.
Nivelul jucatorului este afisat intr-un patrat, ce este situat fix langa aceste bare de status.
Langa acest patrat este primul buton: Butonul de salt. Acesta afiseaza harta galaxiei, in care jucatorul poate sa se uite la orice stea in parte, si la orice planeta in parte. Raza de salt a jucatorului este marcata cu un cerc mov. Acesta poate sa selecteze o stea prin apasarea barii de spatiu cat timp aceasta stea este in centrul ecranului. Cat timp o stea este selectata, jucatorul poate sa se uite la planetele sale, la soarele din centrul acestui sistem solar, dar poate sa si efectueze un salt catre una dintre aceste locatii cat timp acestea sunt in raza de salt. Jucatorul poate sa se reintoarca la joc prin apasarea butonului „BACK”.
Urmatorul buton este butonul de obiective. La apasarea acestuia, obiectivele principale sunt afisate in partea de sus a ecranului, iar daca acestea sunt completate, va fi afisat un mesaj prin care jocul ii comunica jucatorului posibilitatea de a sarii mai departe.
Urmatorul buton este butonul de echipament. La apasarea acestuia, jucatorul intra in ecranul de echipament, unde isi poate schimba tehnologiile echipate pe nava sa, inclusiv si nava.
Ultimul buton este butonul de inventar. Cand jucatorul apasa acest buton, inventarul jucatorului este afisat in partea dreapta a ecranului.

Jucatorul se misca prin folosirea tastelor WASD, sau prin folosirea sagetilor.
La apasarea tastei „Left Shift” jucatorul activeaza/dezactiveaza modul „Hyperdrift” pentru nava sa. Cat timp modul „Hyperdrift” este activat, nava se poate deplasa mai rapid, dar energia este consumata rapid.

Armele jucatorului se rotesc catre cursor, iar pentru a efectua un atac, jucatorul apasa butonul din stanga al mouse-ului.

Accesări: 1.048
Toate proiectele înscrise la GREPIT 11

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*