Aplicații web, Aplicații utilitare și jocuri
Idee (30 puncte)
Originalitate (15 puncte)
Se va avea în vedere originalitatea ideii; implementarea unei idei care stă la baza unui proiect de succes este descurajată, fiind permisă doar în cazul în care aduce îmbunătățiri substanțiale.
Aplicabilitate (15 puncte)
Publicul țintă pe care proiectul îl are în vedere trebuie să fie clar definit. Se va puncta aplicabilitatea soluției propuse având în vedere beneficiile aduse de aceasta și gradul de realizabilitate.
Dezvoltare (50 puncte)
Tehnologii folosite (20 puncte)
Folosirea tehnologiilor moderne este permisă și încurajată atunci când acestea ajută la rezolvarea unor probleme reale întâlnite la dezvoltarea aplicației. Se va avea în vedere raportul dintre complexitatea tehnologiilor folosite și cea a problemelor pe care aplicația le rezolvă i.e. este descurajată folosirea unor tehnologii complexe pentru rezolvarea unor probleme simple.
Implementare (30 puncte)
Se va avea în vedere calitatea implementării soluției software. Vor fi punctate lizibilitatea codului, utilizarea corectă a paradigmelor și tehnicilor de programare și gradul de extensibilitate.
Forma finală a proiectului (20 puncte)
UI și UX (10 puncte)
Design-ul aplicației trebuie să ușureze și să facă plăcută utilizarea acesteia. Este încurajată folosirea de instrumente care facilitează accesul la aplicație a persoanelor cu dizabilități.
Stadiu de dezvoltare (10 puncte)
Se va avea în vedere stadiul proiectului fiind avantajate proiectele mature, care rezolvă eficent problemele vizate și cele care, aflate în stadiul de prototip, prezintă direcții clare de dezvoltare.
Robotică
Idee și concept
Se va avea în vedere originalitatea și aplicabilitatea ideii. În cazul proiectelor în care se implementează soluții pentru a rezolva probleme deja cunoscute se va urmări diferențierea față de celelalte soluții existente. Este important ca proiectul să poată fi aplicat la scară largă folosind resurse realiste.
Resurse
Alegerea resurselor folosite trebuie să fie în corelație cu complexitatea proiectului și scopul final al acestuia.Alegerea resurselor folosite la proiect trebuie să fie alese în funcție de complexitatea proiectului și de scopul final al acestuia. Contează ca resursele disponibile să fie folosite corect și eficient; se va puncta deci utilizarea optimă a resurselor dacă acestea se dovedesc suficiente pentru a duce la bun sfârșit ideea.
Documentație
Precizarea resurselor bibliografice este obligatorie; absența bibliografiei duce la neacordarea punctelor pentru acest criteriu. într-o documentație bună se va pune accentul cu precădere pe ideile proprii și implementarea acestora; acolo unde este cazul, se vor insera elemente de ordin grafic pentru o mai bună înțelegere a conceptelor prezentate (ex.schemă electrică, diagramă de stare, model 3D șamd).
Implementare
a. Criterii generale.
Se va ține cont de implementarea soluțiilor proprii atunci când este cazul; este încurajat acest aspect atunci când duce la utilizarea mai eficientă a resurselor. Fiind proiecte de natură interdisciplinară, este impusă prin excelență o îmbinare armonioasă a componentelor folosite. Este necesară tratarea cu atenție sporită a părților critice care pot duce la defectarea sistemului sau la comportamentul bizar al acestuia. Este apreciat echilibrul dintre complexitățile părților componente precum și complexitatea proiectului per total.
b. Hardware – mecanică.
Este de dorit existența unui model 2D sau 3D a proiectului final ce a fost folosit pentru dezvoltarea acestuia; sunt acceptate atât versiuni în format electronic cât și tipărit dacă acestea reprezintă munca autorului. Se punctează aspectul final al robotului; un proiect care arată că a trecut de stadiul de prototip este avantajat în acest sens, dovedind totodată o mai bună proiectare inițială.
c. Hardware – electronică.
Se va avea în vedere calitatea proiectării circuitelor imprimate; este esențial în acest sens ca circuitul să nu prezinte un pericol pentru cei din jur. O proiectare bună nu înseamnă circuite de calitate decât dacă acestea sunt realizate corect; astfel, se va puncta aspectul circuitului finit intrând aici inclusiv calitatea lipiturilor și a cablajului imprimat.
d. Software.
Codul trebuie să fie scris într-o manieră care să ajute la citirea și înțelegerea sa. Se va puncta aspectul unitar al codului și utilizarea corectă a diferitelor paradigme de programare. Este de apreciat folosirea unor algoritmi care să fie potriviți nu doar pentru scopul propus ci și pentru arhitectura aleasă. Implementarea eficientă a acestora constituie un plus atunci când este cazul. Deși este important ca preponderent conținutul proiectului să fie propriu, este permisă și chiar încurajată adaptarea resurselor existente deja pentru implementarea anumitor module necesare. Înzestrarea robotului cu inteligență artificială în vederea obținerii unei entități autonome este încurajată acolo unde este cazul.
Media
Durata maximă: 5 minute. În cazul în care se foloseşte un codec video se cere specificarea codecului folosit.
Conţinut
Se va urmări unitatea de ansamblu a ideii.
Acțiunea trebuie să aibă un fir narativ care să evite disconcordanțe.
A nu se neglija existența unui punct culminant sau introducerea în cadru.
Se va puncta modalitatea prin care proiectul reușește, fără a folosi informații suplimentare, să capteze atenţia privitorului.
Mesaj
Mesajul transmis va fi simulat de atmosfera creată de imagine şi de fundalul sonor. Se va urmări implementarea unei idei ce poate fi sustrasă de spectator prin intermediul intuiţiei.
Creativitate
Se va puncta ideea de bază a lucrării, subiectul în sine și relațiile dintre personaje și modul în care este prezentat firul narativ.
Calitatea imaginii (aspecte tehnice)
Se va puncta calitatea iluminării. A se ţine cont de momentul zilei, incidenţa razei de lumină şi lungimea umbrei. Importantă este compoziţia cadrelor individuale şi trecerea de la cadru la cadru. Două cadre alăturate trebuie să fie în armonie de culoare şi de compoziţie. A se evita folosirea efectelor excesive pentru tranziţie. Se pune accent pe cadre şi pe fluiditatea lor, echilibrul ca timp, culoare, mişcare şi nu pe efectele dintre cadre.
Coloana audio
Se va puncta calitatea audio, intonaţia, concordanţa volumului de la cadru la cadru, efectele sonore.
Alte documente:
Regulamentul concursului GREPIT.
Anexa 1 – calendar.
––
Ultima actualizare: 4 iulie 2015.