Secţiunea Design şi Dezvoltare Web
I. Idee și concept (25 puncte)
Originalitate (10 puncte)
Ideea din spatele proiectului trebuie să fie cât mai originală cu putinţă şi să se evite preluarea unor idei folosite în alte proiecte de succes.
Aplicabilitate (15 puncte)
Este necesară o prezentare a pieţei căreia îi este destinat site-ul, a motivelor pentru care cineva l-ar folosi, precum şi ce beneficii aduce sau ce probleme rezolvă..
II. Facilităţi şi dezvoltarea lor (25 puncte)
Facilităţi (10 puncte)
Se punctează atât cantitatea, diversitatea facilităţilor prezente, cât şi complexitatea aferentă.
Dezvoltarea facilităţilor (15 puncte)
Se punctează modul cum sunt gândite şi implementate funcţionalitatea şi facilităţile aplicaţiei.
III. Design (20 puncte)
Aspect grafic (5 puncte)
Designul implementat trebuie să fie corelat cu ideea şi funcţionalitatea proiectului.
UI și UX (10 puncte)
Un design bun trebuie să fie uşor de folosit, iar elementele cele mai important şi cele mai des folosite să fie evidenţiate prin elemente grafice corespunzătoare. Informația afișată trebuie să fie aranjată cât mai bine în spaţiu, astfel încât să fie uşor de observat şi de citit.
Concept si originalitate (5 puncte)
Designul trebuie să fie cât mai original şi să nu copieze integral sau parţial concepte sau elemente de la alte site-uri.
IV. Programare – inovație și originalitate (30 puncte)
Tehnologii folosite (10 puncte)
Se punctează diversitatea şi nivelul tehnologiilor folosite. Exemple: folosirea programării orientate pe obiecte, trimiterea şi actualizarea conţinutului prin AJAX, fără a fi nevoie să se reîncarce pagina, utilizarea de tehnologii avansate pentru optimizare gen no-sql, prezenţă API.
Compatibilitate (5 puncte)
Punctajul la această categorie se va acorda în funcţie de compatibilitatea site-ului cu toate browserele moderne ( IE6,7 şi 8 nu sunt browsere moderne ), dar şi de capacitatea lui de a rula pe diferite servere ( Linux, Windows, Mac ).
Securitate (10 puncte)
Site-urile trebuie sa ofere protecţie împotriva atacurilor comune de tip sql injection, XSS, etc. La acordarea punctajului se va ţine cont şi de modul cum sunt implementate metodele de securitate.
Calitatea şi aranjarea codului (5 puncte)
Este foarte important ca partea de cod să fie bine împărţită în fişiere şi directoare, liniile să fie identate, iar blocurile de cod comentate corespunzător.
Note:
a. Exemplele date în conţinutul criteriilor de jurizare sunt pur orientative şi nu este necesară prezenţa lor în proiect pentru acordarea punctajului maxim.
b. Nerespectarea condiţiilor de la unul sau mai multe criterii de jurizare nu atrage după sine respingerea sau descalificarea proiectului sau, incapacitatea proiectului de a obţine oricare dintre premii, ci doar pierderea punctajului la rubrica respectivă.
Secţiunea Software
I. Tehnologii folosite şi implementate (10 puncte)
Acest punct se referă la motivarea în cadrul prezentării a tehnologiilor folosite în implementarea aplicaţiei (eventual prin exemplificarea avantajelor aduse). De asemenea, se va urmări şi raportul dintre complexitatea aplicaţiei şi complexitatea tehnologiilor folosite (nu este de apreciat folosirea unor tehnici sau tehnologii foarte complexe pentru rezolvarea problemelor simple).
Structurarea corespunzătoare şi corectitudinea codului sursă (care trebuie să fie prezentat și explicat la cerere).
II. Originalitate (20 puncte)
Se vor puncta toate elementele originale şi inovative ale aplicaţiei. Descoperirea unor elemente plagiate (atât grafice cât şi cele de natură algoritmică) va conduce la descalificarea lucrării, numai în cazul în care copyright-ul acestora nu este respectat, iar prezența lor nu a fost menționată în prezentare/documentație. În partea de algoritmică sunt excluși de la această regulă acei algoritmi considerați clasici (ex. dijkstra/roy-floyd/quicksort etc.).
Inovaţii şi diferenţierea lucrării faţă de altele care abordează acelaşi subiect.Nu ne aşteptăm să vedem ce nu am mai văzut, dar ne aşteptăm să puneţi probleme deja rezolvate în moduri noi și să creați rezolvări pe măsură pentru problemele abordate. Se vor aprecia în mod special acele aplicaţii care realizează integrări (legături conceptuale şi funcţionale) între soluţii deja existente.
III. Interfaţa (30 puncte)
Se vor puncta următoarele: ergonomia interfeţei (cel mai important aspect), existenţa unui meniu de ajutor unde este cazul (incluzând aici o posibilă documentație in-software în cazul în care interfața este destinată utilizatorilor avansați), elementele grafice şi armonia paginii în ansamblu (designul).
Se va aprecia o alegere corespunzătoare a modelului de interfaţă ales în contextul scopul programului (exemplu: un program de simulare a dinamicii fluidelor nu ar trebui să aibă fundalul roz decât dacă se consideră că este absolut necesar).
IV. Eficienţa resurselor utilizate (10 puncte)
Eficienţa algoritmilor folosiţi în funcţie scopul aplicaţiei (incluzând nivelul de optimizare al codului). Utilizarea eficientă a resurselor (memorie, procesor, alte resurse externe).
Corelarea teoriei cu diagrame, imagini şi aplicaţii interactive în cazul soft-ului educaţional.
Un raport corespunzător dintre scopul propus şi resursele utilizate.
V. Complexitate (20 puncte)
Facilităţile suplimentare vor constitui un avantaj, cât şi complexitatea scopului propus. Prezenţa bug-urilor sau apariţia disfuncţionalităţilor vor fi depunctate.
Gradul de comunicare între aplicaţii şi utilizator, folosirea feedbackului în dezvoltarea aplicaţiilor interactive.
Scalabilitate şi modularitate: posibilitatea de a extinde cu uşurinţă implementarea curentă (mai multe facilităţi, abordare de probleme înrudite, integrare cu alte aplicaţii/formate etc). Se doreşte realizarea de aplicaţii cât mai deschise spre dezvoltare. Spre exemplu, acolo unde este necesar, apreciem includerea unui sistem de extensii (plug-ins/add-ons).
VI. Utilitate (10 puncte)
Gradul de atingere a scopului propus.
Aplicabilitate în viaţa reală şi/sau în probleme curente din lumea IT.
Vor fi apreciate proiectele ale căror participanţi dau dovadă că pot înţelege şi sintetiza în aplicaţiile lor nevoile utilizatorilor cărora se adresează. Menţiune: acest criteriu nu se referă exclusiv la interfaţă, ci şi la modul de concepere al programului. Exemplu: a cere cunoştinţe de scripting într-o aplicaţie destinată începătorilor nu este o idee bună.
Secţiunea Media (Stop Motion)
Durata trebuie să fie între 30 şi 150 de secunde.
Se permite editarea parţială într-un program de prelucrare foto. Se pot modifica: luminozitatea, contrastul şi/sau paginarea.
Creativitate
Simţul artistic de care dă dovadă autorul în lucrarea sa reprezintă un punct de plecare în domeniul media. Fără creativitate celelalte elemente din lucrare nu pot susţine o lucrare de calitate..
Se va puncta atât ideea de bază a lucrării cât şi originalitatea.
Expresivitate
Imaginea ne captează atunci când este expresivă. Lipsa acestui criteriu conduce la o simplă imagine care riscă să nu fie observată şi astfel devine neinteresantă.
Se va puncta modalitatea prin care lucrarea reuşeşte, fără a folosi informaţii suplimentare, să capteze atenţia privitorului. Se urmăreşte unitatea, simplitatea, claritatea şi organizarea estetică (organizarea diferitelor planuri, adâncimea sau profunzimea perspectivei, cromatism).
Mesaj
Se apreciază, pe lângă creativitatea şi expresivitatea lucrării, mesajul temei aleasă de autor din care privitorul să realizeze dacă o acţiune/faptă/eveniment este bună sau rea.
Imagine
Acest criteriu este vital în arta vizuală şi contează enorm la nota finală a lucrării. Fiind neglijată de mulţi, noi punem accent şi pe calitatea imaginii în lucrările înscrise. Se va puncta calitatea, claritatea şi aspectul general. Se va ţine cont de iluminare (supraexpunere, subexpunere, direcţia razei de lumină), redarea culorilor (temperatura de culoare, contrastul, luminozitatea) şi paginarea (armonia cadrului şi echilibrul compoziţional).
Coloana audio
Se va puncta calitatea audio, intonaţia, concordanţa volumului de la cadru la cadru, efectele sonore.
Lucrarea va fi notată între 0 şi 100 puncte.
Secţiunea Media (Video)
Durata maximă: 15 minute. În cazul în care se foloseşte un codec video se cere specificarea codecului folosit.
Conţinut
Se va urmări unitatea de ansamblu a ideii.
Nu trebuie să existe discordanţe în acţiune !
A nu se neglija existenţa unui punct culminant sau introducerea în cadru !
Se va puncta modalitatea prin care lucrarea reuşeşte, fără a folosi informaţii suplimentare, să capteze atenţia privitorului.
Mesaj
Mesajul transmis va fi simulat de atmosfera creată de imagine şi de fundalul sonor. Se va urmări implementarea unei idei ce poate fi sustrasă de spectator prin intermediul intuiţiei.
Creativitate
Simţul artistic de care dă dovadă autorul în lucrarea sa reprezintă un punct de plecare în domeniul media. Fără creativitate celelalte elemente din lucrare nu pot să susţină o lucrare extraordinară.
Se va puncta ideea de bază a lucrării, subiectul în sine şi relaţiile dintre personaje, modul în care acţionează.
Calitatea imaginii (aspecte tehnice)
Se va puncta calitatea iluminării. A se ţine cont de momentul zilei, incidenţa razei de lumină şi lungimea umbrei. Importantă este compoziţia cadrelor individuale şi trecerea de la cadru la cadru. Două cadre alăturate trebuie să fie în armonie de culoare şi de compoziţie. A se evita folosirea efectelor excesive pentru tranziţie. Se pune accent pe cadre şi pe fluiditatea lor, echilibrul ca timp, culoare, mişcare şi nu pe efectele dintre cadre.
Coloana audio
Se va puncta calitatea audio, intonaţia, concordanţa volumului de la cadru la cadru, efectele sonore.
Lucrarea va fi notată între 0 şi 100 puncte.